Amélie Guèvremont

Photo de Amélie Guèvremont

Amélie Guèvremont

Département de marketing

Poste : Professeure

Courriel : guevremont.amelie@uqam.ca

Téléphone : (514) 987-3000 poste 1715

Local : DS-2829

Domaines d'expertise

  • Comportement du consommateur
  • Gestion de la marque
  • Communications marketing
  • Méthodes quantitatives et qualitatives

Langues

  • Français
  • Anglais
Enseignement et supervision

Cours

Publications

Guèvremont, A. (2018). Brand Hypocrisy from a Consumer Perspective: Scale Development and Validation. Journal of Product & Brand Management.
Notes: À paraître


Guèvremont, A. (2018). Creating and interpreting brand authenticity: the case of a young brand. Journal of Consumer Behaviour.
Notes: À paraître


Guèvremont, A. et Grohmann, B. (2018). Does Brand Authenticity Alleviate the Effects of Brand Scandals. Journal of Brand Management, 25(4), 322–336. http://dx.doi.org/10.1057/s41262-017-0084-y.


Guèvremont, A. et Grohmann, B. (2016). The Brand Authenticity Effect: Situational and Individual-level Moderators. European Journal of Marketing, 50(3/4), 602–620. http://dx.doi.org/10.1108/EJM-12-2014-0746.


Morhart, F., Malär, L., Guèvremont, A., Girardin, F. et Grohmann, B. (2015). Brand Authenticity : An Integrative Framework and Measurement Scale. Journal of Consumer Psychology, 25(2), 200–218. Récupéré de http://ac.els-cdn.com/S1057740814001089/1-s2.0-S1057740814001089-main.pdf?_tid=b2946f82-16b0-11e5-bc36-00000aacb361&acdnat=1434738567_87bff2609be591622e5e3306955704a9.
Notes: Avril 2015


Guèvremont, A. et Grohmann, B. (2015). Consonants in Brand Names Influence Brand Gender Perceptions. European Journal of Marketing, 49(1/2), 101–122. http://dx.doi.org/10.1108/EJM-02-2013-0106.


Guèvremont, A. et Grohmann, B. (2014). Can Good News be Bad? The Role of Brand Communication Strategy and Brand Commitment in the Announcement of Product Improvements. Journal of Marketing Communications, 20(5), 352–365. http://dx.doi.org/10.1080/13527266.2012.699459.


Guèvremont, A. et Grohmann, B. (2013). The Impact of Brand Personality on Consumer Responses to Persuasion Attempts. Journal of Brand Management, 20(6), 518–530. http://dx.doi.org/10.1057/bm.2012.58.


d’Astous, A. et Guèvremont, A. (2008). Effects of Retailer Post-Purchase Guarantee Policies on Consumer Perceptions with the Moderating Influence of Financial Risk and Product Complexity. Journal of Retailing and Consumer Services, 15(4), 306–314. Récupéré de http://ac.els-cdn.com/S0969698907000483/1-s2.0-S0969698907000483-main.pdf?_tid=8f6370b0-16b2-11e5-9f45-00000aacb35f&acdnat=1434739367_7b874da949d4b1b5592f3c3cfd25cd03.


Communications
  • « Brand Hypocrisy from a Consumer Perspective: Scale Development and Validation ». Association for Consumer Research Conference, San Diego, 2017.
  • « Brand authenticity revisited: The case of Three Times a Day ». Association for Consumer Research Conference, San Diego, 2017.
  • « Consumer Reactions to a Scandal: The Role of Brand Authenticity ». Association for Consumer Research Conference, New Orleans, 2015.
  • « Brand Authenticity: an Integrative Framework ». AMA Winter Marketing Educator's Conference, Las Vegas, 2013.
  • « Does Sound Symbolism Shape Brand Personality Perceptions? ». Society for Consumer Psychology Conference, Las Vegas, 2012.
  • « What is Brand Authenticity: Exploration of the Concept ». Association for Consumer Research Conference, Vancouver, 2012.
  • « When Brands Flatter, Personality Matters ». Society for Consumer Psychology Conference, Las Vegas, 2012.
  • « Is That Brand Flattering or Manipulating Me? The Impact of Flattery From a Brand Personality Perspective ». Congrès de l'Association des Sciences Administratives du Canada, Montréal, 2011.
  • « Does Sound Symbolism Shape Brand Personality Perceptions? ». Thought Leaders in Brand Management Conference, Lugano, 2011.

École des sciences de la gestion

Reconnue pour la qualité de son enseignement pratique, l’excellence de sa recherche appliquée et sa présence internationale, l’École des sciences de la gestion (ESG UQAM) affirme son leadership par une vision audacieuse et porteuse d’avenir.

Coordonnées

École des sciences de la gestion
315, rue Sainte-Catherine Est
Montréal (Québec) H2X 3X2